جدول (۴-۶) شاخص های آماری ارتباط بین ارائه کوپن به مشتریان با میزان خرید آن ها
تخمین فاصلهای ارتباط بین ارائه کوپن به مشتریان با میزان خرید مشتریان در سطح اطمینان ۹۵% انحراف استاندارد میانگین حد بالای اطمینان حد پایین اطمینان ۴۰/۱ ۷۰/۰ ۸۲/۰ ۱۶/۲
با توجه به جدول فوق با اطمینان ۹۵% میتوان گفت که میزان ارتباط بین عامل ارائه کوپن به مشتریان با میزان خرید آن ها بین ۷۰/۰ و ۴۰/۱ قرار دارد، لذا به علت این که صفر را شامل نمی شود، دلیل دیگری برای رد فرضیه H0 است.
۴-۴-۲ فرضیه دوم
فرضیه دوم بدین صورت مطرح گردید که: ارائه پاداش به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد.
شاخصهای آماری برای فرضیه فوق در جدول زیر آورده شده است.
فرضیات آماری آزمون فوق عبارت است از:
ارائه پاداش به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید ندارد. H0:μs > 3
ارائه پاداش به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد. H1: μs ≤ ۳
نتایج حاصل از تحلیل داده های پرسشنامه در جدول (۴-۷) نشان داده شده است.
جدول (۴-۷) نتایج آزمون t استیودنت در مورد فرضیه دوم
T محاسبه شده درجه آزادی سطح معنیداری سطح خطا نتیجه آزمون ۱۵/۱۰ ۱۷۹ ۰۰/۰ ۰۵/۰ رد H0
با توجه به این که سطح معناداری کوچکتر از سطح خطاست و همچنین t محاسبه شده بزرگتر از مقدار بحرانی ۹۶/۱ است، لذا فرضیه H0 رد می شود. به عبارت دیگر، در سطح اطمینان ۹۵% میتوان گفت که داده های نمونه دلالت کافی برای تأیید H0 ندارند. لذا با احتمال خطای ۵% میتوان گفت که عوامل ارائه پاداش به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد.
جدول (۴-۸) شاخص های آماری ارتباط عوامل ارائه پاداش به مشریان و میزان خرید
تخمین فاصلهای ارتباط بین عوامل ارائه پاداش به مشتریان و میزان خرید در سطح اطمینان ۹۵% انحراف استاندارد میانگین حد بالای اطمینان حد پایین اطمینان ۱۰/۱ ۶۰/۰ ۸۲/۰ ۱۶/۲
با توجه به جدول فوق با اطمینان ۹۵% میتوان گفت که میزان ارتباط عوامل ارائه پاداش به مشتریان و میزان خرید مشتریان بین ۶۰/۰ و ۱۰/۱ قرار دارد، لذا به علت این که صفر را شامل نمی شود، دلیل دیگری برای رد فرضیه H0 است.
۴-۴-۳ فرضیه سوم
ارائه بن کارت به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد.
شاخص های آماری برای فرضیه فوق در جدول زیر آورده شده است.
فرضیه های آماری آزمون فوق عبارت است از:
ارائه بن کارت به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید ندارد. H0:μs > 3
ارائه بن کارت به مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد. H1: μs ≤ ۳
نتایج حاصل از تحلیل داده های پرسشنامه در جدول (۴-۹) نشان داده شده است.
جدول (۴-۹) نتایج آزمون t استیودنت در مورد فرضیه سوم
T محاسبه شده درجه آزادی سطح معنی داری سطح خطا نتیجه آزمون ۱۲/۱۰ ۱۷۹ ۰۱/۰ ۰۵/۰ رد H0
با توجه به این که سطح معناداری کوچکتر از سطح خطاست و همچنین t محاسبه شده بزرگتر از مقدار بحرانی ۹۶/۱ است، لذا فرضیه H0 رد می شود. به عبارت دیگر، در سطح اطمینان ۹۵% میتوان گفت که داده های نمونه دلالت کافی برای تأیید H0 ندارند. لذا با احتمال خطای ۵% میتوان گفت که عوامل ارائه بن کارت به مشتریان تأیر مثبت و معناداری بر میزان خرید دارد.
جدول (۴-۱۰) شاخص های آماری ارتباط عوامل ارائه بن کارت به مشتریان بر میزان خرید
تخمین فاصلهای ارتباط بین عوامل ارائه بن کارت به مشتریان بر میزان خرید در سطح اطمینان ۹۵% انحراف استاندارد میانگین حد بالای اطمینان حد پایین اطمینان ۴۸/۱ ۸۰/۰ ۴۹/۱ ۲۶/۲
با توجه به جدول فوق با اطمینان ۹۵% میتوان گفت که میزان ارتباط عوامل عوامل ارائه بن کارت به مشتریان بر میزان خرید بین ۸۰/۰ و ۴۸/۱ قرار دارد. لذا به علت این که صفر را شامل نمیشو، دلیل دیگری برای رد فرضیه H0 است.
-
- ۱-Business Market ↑
-
- ۱-Derived Demand ↑
-
- Straight Rebuy 1- ↑
-
- ۲-Modified ↑
-
- ۱- Berkman ↑
-
- – Sonny Nwankow ↑
-
- ۱ – Board ↑
-
- ۱-Schewe and Smith ↑
-
- ۲-Fun Ctional Satisfaction ↑
-
- ATM 3- ↑
-
- ۴-Psychological Satisfaction ↑
-
- ۵-SDI ↑
-
- ۱- product ↑
-
- ۲- price ↑
-
- ۳- promotion ↑
-
- – place 4 ↑
-
- ۱-Promotion ↑
-
- ۱- Advertisement ↑
-
- ۱- Personal Selling ↑
-
- ۲-Sales Persuasion ↑
-
- -Public Relation 3 ↑
-
- ۱-Direct Marketing ↑
-
- ۱-Premium Pricing ↑
-
- ۲-Penetrating Pricing ↑
-
- ۳ – Economy Pricing ↑
“